Tämä artikkeli sisältää suomennettuja otteita kirjasta Hilarion the Healer – The Apostle Paul Reborn. Saat lisätietoa Hilarionista klikkaamalla tästä.
Tärkeä huomautus: Ylösnousseet mestarit eivät suosittele välttelemään hyväksi havaittuja lääketieteellisiä menetelmiä, vaikkakin kannustavat ylläpitämään terveyttä luonnollisin keinoin kuten kurinalaisella ruokavaliolla, liikunnalla, raikkaalla ilmalla ja myönteisellä hengen ja mielen asenteella. Lukijaa kehoitetaan tarpeen mukaan hakemaan apua lääketieteen ammattilaisilta.
Artikkelissa puhutaan ihmisen ”henkisestä olemuksesta”, englanniksi ”spirit”. Sana määritellään näin: ”(Pienellä h-kirjaimella) henkesi on itsesi olennainen olemus. Se on se läpitunkeva ja hallitseva läsnäolo, josta sinut tunnetaan. Se määritellään elämäsi elävöittävänä tai olennaisena voimana, jonka otat mukaasi kaikkiin sielusi inkarnaatioihin. Se määrittelee energiaasi ja sitä, millainen henkilö olet. Sinun henkesi on ensisijainen värähtely, joka heijastuu luonteessasi – sen olemus, kuka sinä olet.” Se on siis eri asia kuin ihmisen sielu tai ihmisen Korkeampi Minä.1
Henkisen olemuksen parantaminen

Kun ihmiset tavoittelevat parantumista, he usein tavoittelevat fyysisen kehon parantumista. Parantamisen mestarit opettavat kuitenkin, että jos kiinnityt aineeseen, tulet huomaamaan, että aine on tyhjä malja. Jos sydämesi liekki ei sitä sytytä, ei se voi saada aikaan kaipaamaasi täydellistä parantumista.
Siksi on viisasta olla tyytymätön pelkkään fyysiseen parantumiseen. Sielusi tarvitsee parantumista paljon enemmän kuin kehosi. Kun tulet parantamisen mestarin luo parannuspyyntöinesi, on ensin kohdistettava huomio sielun ja henkisen olemuksen parantumiseen.
Kun osa sieluasi parantuu, seuraa siitä se, että kaikki asiat muuttuvat ulkopuolella. Siksi juuri sitä pitäisi rukoilla ensimmäiseksi ja sen tulisi olla se ensimmäinen toivomasi parantuminen.
Perimmäisen olotilan parantaminen
Vaikka parantumisia voi tapahtua lääketieteen avulla, on totta, ettei tiedemaailma tiedä useimpien sairauksien syitä tai parannuskeinoja. Nykyajan lääketiede käyttää lääkkeitä lievittämään sairauksien oireita, mutta suurin osa ihmisistä ei koskaan todella parane perimmäisesta olotilasta, jota he kantavat värähtelytasolla henkisessä olemuksessaan ja sen ympärillä.
Itse asiassa ihmisen henkinen olemus hallitsee hänen terveyttään. Jos henkinen olemus on äreä, keho seuraa esimerkkiä. Äreä henki vetää puoleensa muita äreitä henkiä, mikä vahvistaa henkilön heikentynyttä tilaa, kunnes lopulta tuloksena saattaa olla lauma mentaalisia, emotionaalisia ja lopulta fyysisiä sairauksia….
Henkisen olemuksesi perimmäinen olotila on keskittynyt eetterikehoosi. Tuo tila määrittelee terveytesi elinvoiman ja on elämäsi lähde. Se on se lähdemateriaali, jonka kanssa sinun on työskenneltävä parantaessasi neljää alempaa kehoasi. Et ole vain fyysinen kehosi. Parantaaksesi todella fyysisen kehosi, sinun on parannettava eetteri-, äly- ja halukehosi – jotka kaikki jättävät jälkensä fyysiseen kehoon.
Saamme apostoli Paavalilta avaimen, jonka avulla kuka tahansa voi saada aikaan ikuisen harmonian henkisessä olemuksessaan ja siten perimmäisessa olotilassaan:
”Lopuksi, veljet, ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä on kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen.”2
Nämä ovat ikuisen elämän sanoja, jotka kumpuavat itse kunkin olemuksen lähteestä. Paavali opettaa, että pitämällä yllä jatkuvaa myönteistä asennetta niin mielessä kuin tunteissakin, itse Herran harmonian Henki voi tehdä meidät eheiksi. Tätä suurempaa lääkettä ei olekaan….
Tarve eheyteen

Hilarion sanoo: ”Rakkaat, parantaminen on koko ihmisen eheyttämistä. Ei voi parantaa vain osittain ja saada näin Kristuksen eheyttä. Muista kuinka usein evankeliumien kirjoittajat totesivat: ’siitä hetkestä lähtien hän oli terve.’ (Suom. huom. suora käännös englanninkielisestä raamatunkäännöksestä: And he was made whole – hänet tehtiin eheäksi.) Eheys on tarpeellinen käsite tavoiteltaessa tietoa parantavista taidoista. Parantaminen on tiedettä, joka on hallittava, ja se on taito, jota on harjoitettava taitavasti...
”Rakkaat, on väärin odottaa jotakin tulevaa aikaa, jos ajattelet, että jonkin ihmeen kautta yhtäkkiä, yhdellä pyyhkäisyllä astut eteenpäin, sanot parantumisen sanan ja sillä hetkellä muuntuisit Kristuksen kirkkaudeksi. Parantuminen tulee, kun päivittäin rukoilet, kutsut esiin parantavan säteen, keräät tuota sädettä auraasi ja tietoisuutesi maljaan, ja sitten käytät tuota sädettä, kun sinua kutsutaan hädän hetkellä tai kun tarvitsette toistenne apua.
”Toinen väärä käsitys on se, ettet tarvitsisi parantumista. Näytät voivan hyvin, näytät toimivan, ja siksi ajattelet, että kaikki on hyvin. Rakkaat, ennen eheyden hetkeä, kosmisen yhdentymisen hetkeä, olet vähemmän kuin eheä ja siksi tarvitset parantumista. Jokainen teistä voi jokaisen päivän jokaisena hetkenä käyttää Kristuksen mahtikäskyjä.”3
Parantuminen sateenkaarisäteiden avulla

Hilarion selittää:… ”Siksi puhdistumalla, muuntamalla, pyhittäytymällä Jumalan tahtoon, valaistukseen, sinussa saattavat ilmentyä Jumalan mahtavat sateenkaarisäteet, liekin seitsemän puolta sekä kaksi salaista sädettä Mahtavan Kosmoksen sydämestä. Kaikkia näitä tarvitaan tähän kosmiseen yhdentymiseen. Täten huomaat, miksi parantumisen ydin on valkotulen valo, sillä siinä kaikki säteet ovat täydellisessä tasapainossa.
”Voiko kyseenalaistaa sitä, rakkaat, että jumalallisen rakkauden valaminen ihmissydämeen saa aikaan parantumista ja lohdutusta ja hyvinvointia? Voiko kyseenalaistaa sitä, että valaistuminen parantaa mielen ja ihmisen ajattelutavan? Voiko kyseenalaistaa sitä, että Jumalan tahto saa aikaan parantumisen, kun sitä harjoitetaan ja noudatetaan? Voiko kyseenalaistaa sitä, että muuntumisen tulet, puhtauden säde, kultainen liekki ja palvelun violetti saavat aikaan mielenylennyksen ja tietoisuuden muutoksen, joka ilmenee jopa fyysisessä muodossa?
”Huomaat siis, kuinka Jumalan sateenkaarisäteet tasapainottavat ihmisen seitsemän chakraa ja virittävät hänet seitsemän Elohimin mahtavaan vuodatukseen, josta tulee tämä mahtava ääni ihmisen tietoisuuden maljaan. Siksi vihreän tulien korkeuksien tavoittelu ei riitä saamaan aikaan muutosta, joka tekisi sinusta ihmisten parantajan, vaan Jumalan kaikkeus on löydettävä tieteessä, rakkaudessa, puhtaudessa ja tuotava nykyhetken muodostamaan maljaan.”4
Parantumisen jumalallinen lähde
Tutustu Jumalallisen Minäsi kaaviokuvaan klikkaamalla tästä.
Parantamisen alkemia
Parantaminen on alkemiaa. Se on enemmän kuin ruokavalio ja paastoaminen. Se on enemmän kuin yrtit ja homeopatia. Se on alkemiaa. Se on pyhää tiedettä. Se on sitä, että oppii sisäistämään elävän liekin jokaisessa solussa.
Kaikki ulkoiset parantamisen muodot ovat tukijärjestelmiä, mutta niiden takana on jumalallinen tiede. Meidän on varottava uskomasta valheellisesti, että jokin materia, asperiinista yrtteihin, olisi parantumisen lähde. Se on vain ainetta, jonka kautta valo voi siirtyä meihin alkemiallisesti.
Jeesus otti maata ja omaa sylkeään, teki tahnan ja pani sen miehen silmille ja mies parantui.5 Maako hänet paransi? Kristuksen sylkikö hänet paransi? Hänet paransi Jumalan Alfa ja Omega, jotka kulkivat sekä maan että syljen kautta ja palauttivat miehen näön alkemian avulla. Jeesus tunsi tuon alkemian ja opetti sitä sisäpiirilleen.
Viime kädessä juuri valo on kaiken parantumisen lähde. Kuitenkin joskus huomaamme, että kehon solut eivät kykene sisältämään valoa, joka saisi aikaan parantumisen. Sellaisissa tapauksissa parantavan enkelin mahtava läsnäolo, kuten arkkienkeli Rafaelin, voi palauttaa sielun kyvyn totella elämänvoimaa, joka on kaikessa luonnollisessa ympärillämme, kuten vedessä, puhtaassa ilmassa, ruoassa, yrteissä, eri aineissa, homeopaattisissa lääkkeissä – voimme käyttää kaikkia näitä keinoja helpottaaksemme parantumistamme.
Kun omistaudumme Jumalalle ja pyydämme, enkelit voivat sitten tulla olemukseemme ja panna veden kuohumaan,6 järjestää molekyylit uudelleen niin, että olemuksemme soluissa ei olisi vuotokohtia vaan ne olisivat koskemattomia ja kykenisivät pitämään valoa.
Henkisen tulen valon on ensin parannettava aineen astia niin, että aineen astia voi vastata lääkkeeseen tai yrttiin tai paastoon tai mitä tahansa alkemiaa käytämmekin.
Tahraton käsite

Tahraton käsite määritellään puhtaaksi ajatukseksi, jota yksi elämän osa pitää hallussaan toista elämän osaa varten ja sen puolesta. Se on todellisen parantumisen olennainen ainesosa, itse asiassa jokaisen alkemiallisen kokeen olennainen ainesosa, jota ilman koe ei onnistu. Kyky pitää hallussaan kuvaa täydellisestä mallista, jota presipitoidaan eli saatetaan aineelliseen muotoon, nähdä visio projektista loppuun vietynä, piirtää mielikuva, säilyttää se ja täyttää se valolla, rakkaudella ja ilolla, nämä ovat avaimia tahrattoman käsitteen tieteeseen, jota Äiti Maria ja Saint Germain opettavat….
Tahrattoman käsitteen tiede perustuu siihen oivallukseen, että Jumala on luonut ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen, ja siksi ulkoisen ilmentymän takana on täydellinen todellisuus ja täydellinen muoto….
Voimme harjoittaa tätä tiedettä myös muiden hyväksi. Kun pidämme mielessämme parantumisen ja täydellisyyden kuvaa heille, tästä tulee muotti, jonka valo voi täyttää parantumisen aikaansaamiseksi, samalla kun me toteutamme käytännön vaiheet fyysisellä tasolla auttaaksemme parantumisessa.
Violettiliekkiä parantumiseen

… Violettiliekki avustaa parantumistapahtumassa kaikilla olemuksemme tasoilla. Joissakin tapauksissa violettiliekki hoitaa täydellisen parantumisen mikä tahansa kyseessä oleva tilanne onkaan. Toisissa tapauksissa violettiliekki valmistelee solun. Sitten sinun työskenneltävä käytännöllisesti aineen tasolla alkemian suhteen ja lakattava ottamasta sisääsi myrkkyjä, jotka vaarantaisivat solun jälleen ja estäisivät solua imemästä valoa. Lisäksi sinun on otettava tarkoituksenmukainen lääke tai parannuskeino, joka pystyy nyt siirtämään parannuksen, koska valoa on kutsuttu….
…. Muuntaminen pyhällä tulella – ja etenkin violettiliekillä, Pyhän Hengen seitsemännen säteen aspektilla – antaa avaimet parantumiseen Vesimiehen ajalla. Ne, jotka hyväksyvät tämän itsensä parantamisen menetelmän ja harjoittavat sitä päivittäin, saavuttavat tietyn eheyden tason ja samalla he muuntavat paljon karmaansa….
Armon ja anteeksiannon parantavat liekit
Anteeksiannon voima on yksi avain parantumiseen, josta ei useinkaan välitetä. Hilarion sanoo: ”Oletko koskaan ajatellut sitä, että sinulla on Kaikkivaltiaan Jumalan nimeen voima antaa itsellesi anteeksi nuo synnit, jotka ovat saaneet aikaan tuon tilan, jota kutsumme eheyttä vähäisemmäksi?
”Rakkaat, anteeksianto on parantumisen alku, sillä Jumalan mahtava parantava säde, joka laskeutuessaan opetuslapsen tietoisuuden maljaan pysähtyy, kun se tulee tekemisiin ihmisen haitallisten eritysten ja raskauden kanssa.”7
Jeesus Kristus antoi meille käsitteen anteeksiantamuksesta parantumisen avaimena. Kun hän meni parantamaan, hän usein sanoi: ”Sinun syntisi annetaan anteeksi...”
Anteeksiantamattomuuden hinta
Maksamme suuren hinnan, jos emme anna anteeksi itsellemme ja toisille. Maksamme tuota hintaa kehoissamme rauhattomuutena, vaivana tai vaikeutena (suom. huom. käytetty sanaa dis-ease, vrt. sanaan disease – sairaus) mentaalisessa ja emotionaalisessa maailmassamme, mikä usein johtaa itse fyysiseen sairauteen….
Usein parantumisemme hyväksymisen tiellä seisoo syyllisyydentunto ja itsensä tuomitsemisen tunne. Jumala on jo antanut meille anteeksi, mutta monien ihmisten on erittäin vaikea antaa anteeksi itselleen ja heidän mielissään pyörii jatkuvasti heidän vikansa ja virheensä.
Erinomainen tapa puhdistaa kaikki nämä meitä rasittavat roskat on kutsua anteeksiannon lakia ja nähdä, kuinka armon liekki – vaaleanpunertava violettiliekki – pyyhkäisee kaikkien kehomme atomien ja solujen läpi. Sitten vain kiitollisina hyväksymme Jumalan armon ja armahduksen. Pyynnöt violettiliekille voivat poistaa vuosisatojen aikana kasautuneet väärinkäytöt, jotka ovat varastoituneet alitajuntaamme.
Violettiliekki on armon ja anteeksiannon liekki

Tämä kaunis, liekehtivä, laulava liekki on todella anteeksiannon viiniä, Pyhän Hengen viiniä. Jos kuvittelemme itsemme seisomassa tämän violetin valon sfäärissä ja tunnemme tuon violettiliekin läpäisevän koko tietoisuutemme – mielemme, tunteemme, eri tunnetilat – on tämä keino tehdä tyhjäksi psykologiset ongelmamme, vajavaisuutemme, masennuksemme, menneisyyden muistiinmerkinnät….
Armon ja anteeksiannon ominaisuudet ovat juuri se alkemian voima, joka on violettiliekissä. Tämä liekki on siis kuin kosminen pyyhekumi. Kun kutsumme armon liekkiä Pyhänä Henkenä, se tosiaankin pyyhkii pois synnin seuraukset, muiston ja syyn. Idässä tämä tarkoittaisi karman tasapainottamista.
Ei ole tarvetta kokea hypnoosia tai regressiota, sillä kun kutsumme tätä Pyhän Hengen toimintaa, kaikki pelkomme, vihamme, kaunamme, kapinointimme hajoavat liekissä ja palaudumme Kristusmielen uutuuteen.
Antautuminen kokonaan Jumalan tahdolle elämän ajaksi voi usein saada halutun parantumisen ilmenemään. Kristuksen sanojen hyväksyminen: ”Isä... älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun”,8 voi tuoda rauhan ihmisen maailmaan.
Lue lisää violettiliekistä klikkaamalla tästä.
Kehoelementaali
Siitä päivästä alkaen, kun Jumala muodosti kuolevaisen kehosi, hän määräsi sinulle kehoelementaalin näkymättömäksi henkivartijaksesi ja henkilökohtaiseksi lääkäriksesi. Tämä omistautunut palvelija on ollut jatkuvasti kumppaninasi kaikkien inkarnaatioittesi aikana. Lue TSL tietosanakirjasta lisää kehostasi huolehtivasta luonnonhengestä eli kehoelementaalista klikkaamalla tästä.
Lähde
Mark L. Prophet & Elizabeth Clare Prophet, Hilarion the Healer – The Apostle Paul Reborn. Summit University Press, 2004, suomennettu sivuilta 69-71, 73-75, 85-86, 96, 99, 109, 116, 118-122, 134.
Viitteet
1. Mark L. Prophet ja Elizabeth Clare Prophet, Keys to the Kingdom – And New Dimensions of Being. Summit University Press, 2003, s. 49-50.
2. Fil. 4:8.
3. Hilarion, 8.1.1967: ”The Gift of Divine Healing”, lähteenä käytetyn kirjan osassa III.
4. Hilarion, ”The Gift of Divine Healing.”
5. Joh. 9:1-7.
6. Joh. 5:4.
7. Hilarion, ”The Gift of Divine Healing.”
8. Luuk. 22:42.